Kontrola pristupa je sistem za kontrolu ulaska i izlaska iz nekog objekta ili prostora. Koristi se u objektima različite namene, radi dozvoljavanja ili sprečavanja pristupa ovlašćenim, odnosno, neovlašćenim licima. U te svrhe se koristi autorizovana beskontaktna PVC kartica, ili RFID TAG (privezak), RFID narukvica i sl.
U velikom broju slučajeva sa kontrolom pristupa se kombinuju sistemi za evidenciju radnog vremena kao osnov za obračun zarada i praćenje radnih aktivnosti zaposlenih.
Sistemi evidencije radnog vremenaSistemi evidencije radnog vremena zaposlenima i poslodavcima obezbeđuju precizne podatke o radnom angažovanju zaposlenih, povećavaju efikasnost poslovanja i unapređuju sigurnost objekata. Menadžmentu su preko različitih tipova izveštaja obezbeđeni precizni podaci o angažovanju radnika na poslu. Pored radnog vremena evidentiraju se i kašnjenja na posao, prekovremeni rad, rad na terenu, korišćenje pauze za topli obrok i mnoge druge aktivnosti zaposlenih.
Hardverska komponenta ovih sistema koja se sastoji od beskontaktnih čitača i kartica, omogućava brzo i jednostavno i jednostavno beleženje dolaska i odlaska zaposlenih. Pomoću softverske komponente koja je izrađena u vidu jednostavne aplikacije, obezbeđeno je tačno obračunavanje radnog angažovanja zaposlenih.